SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Castrol lanserar en kampanj

I samband med Castrols 125-årsjubileum
Castrol har lanserat en ny kampanj som hjälper verkstäder att nå nya framgångar, öka försäljningen och den lokala varumärkeskännedommen. Den nya kampanjen är en del i firandet av Castrols 125-årsjubileum, och innefattar både en tävling för personal på bilverkstäder och en tävling för verkstadskunder, med chans att vinna en banracingdag och en rundtur på F1-fabrik.

Verkstäder kommer att förses med en mängd resurser, inklusive broschyrer, visningsbanners, webb banners och videoklipp på sociala medier för att locka kunder att delta i kampanjen.

Pristävling för verkstäder och kunder
Castrol erbjuder en lycklig vinnare bland verkstadsanställda och en framgångsrik verkstadskund en upplevelse på PalmerSport-banan, där de kan testa sina förartalanger i en mängd olika prestandabilar, inklusive en JP Le Mans-prototyp, Ginetta G56 GTA, BMW M4 GTP och Caterham Seven. I upplevelsen ingår även helt professionella förarinstruktioner.

Vinnarna av stjärnpriset kommer också att få en rundtur bakom kulisserna på BWT Alpine F1®-fabriken i Enstone, Oxfordshire, England – för att se vilken betydelse Castrol har för optimering av racingbilars prestanda. Castrol har ett team av hängivna ingenjörer inbäddade i BWT Alpine F1® Team som i samarbete med tävlingsingenjörer skapar skräddarsydda smörjmedel med ultralåg viskositet, uppbyggda för att skydda motorerna mot de enorma krafter som bilracing innebär.

I stjärnpriset ingår resor och anslutningar till och från de två anläggningarna i Storbritannien, två övernattningar inklusive mat och dryck. Totalt tjugo finalister från både verkstads- och kundtävlingarna har också chans att vinna ett presentkort på 125 €.

Verkstäder kan delta i den speciella tävlingen för verkstadspersonal genom att ladda upp en bild av utställningsmaterialet vid de egna lokalerna.

Det globala varumärket firar sitt 125:e år 2024 och Castrol lanserar den nya strategin ”Vidare, Uppåt, Framåt” för att möta kundernas förändrade behov, samt en speciell logotyp för 125-årsjubileet som kommer att användas under hela 2024 vid evenemang och sponsring runt om i världen.

För mer information om kampanjen i samband med 125-årsjubileet, besök: castrolwin.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-09-09
Vibrerar din pump? Safe Control blir en del av GBA GroupInviger utbyggnad av fabriken i ArvikaLicenssvets – det är det och så fungerar det!Eaton lanserar 5P Gen 2 UPS
2024-09-06
ISCAR QUICK-D-MILL Tillsammans på ProcessTeknik!Fördelarna med design Weld Defects - How to Fix Lack of Fusion QuicklyFörsta årliga utdelningen av "The Ownershift Prize"
2024-09-05
Nytt sortiment radarnivågivare YstaMaskiners nyhet för ökad klippkapacitetISCAR´s LOGIQ3CHAM-familj utökas 1KOMMA5° öppnar nordiskt showroomAntar gemensamt rollen som Newsecs VD
2024-09-04
Soft Touch AB i ett unikt samarbeteJordfelsbrytare Typ B 125APrecisionsmätning i mobila applikationerSå blev chiplets ny stand­ard i halvledarindustrin Söderberg & Haak välkomnar Terex Ecotecs
2024-09-03
EMC-Förskruvning i rostfritt stålUndvik fukt med SMC:s nya kondensdetektorArrangerar årets automationshändelseNy wifi-brygga till Yales Marknadstrenden för rostfritt stål