SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Övergår till en kontakt­punkt för försäljning

Skräddarsydda lösningar med WEGmotion Drives
Den globala motortillverkaren WEG har tillkännagett ett skifte i sin försäljningsstrategi för att bättre kunna betjäna sina kunder i Skandinavien. Denna övergång implementerades den 1 mars 2024 och representerar en omvandling från produktgruppssäljare till att erbjuda en omfattande produktportfölj via en enda kontaktpunkt. Företaget strävar efter att bygga starkare kundrelationer genom att tillhandahålla skräddarsydda lösningar, inklusive sina populära WEGmotion Drives-paket, för att tillgodose olika kundbehov.

Beslutet drevs av WEG:s engagemang för holistisk support åt kunderna. WEG inser behovet av att hjälpa kunder med ett brett utbud av produkter, från lågspänningsmotorer till frekvensomriktare med hög spänning, och har därför valt att utbilda sitt lokala säljteam i Skandinavien om hela produktutbudet i stället för att specialisera sig på ett specifikt produktsortiment.

”WEG Scandinavia har en strategisk möjlighet att stödja regionens ambitioner för ökad energieffektivitet och produktivitet”, förklarar Anders Näzell, VD på WEG Scandinavia. ”Under årens lopp har vi identifierat en växande betoning på dessa mål, vilket driver vårt engagemang för att erbjuda lösningar som överensstämmer med våra kunders ambitioner. Genom att integrera flera WEG-produkter som kompletterar varandra blir det mer sannolikt att kunderna uppnår sina mål för energieffektivitet och produktivitet.

Med denna nya försäljningsmetod blir vi bättre på att upprätthålla starka kundrelationer genom att eliminera behovet av att växla mellan säljare. Detta säkerställer sömlös kommunikation och skräddarsydda lösningar, som exakt tillgodoser individuella kundbehov.”

Under 2023 gjorde WEG stora investeringar i sin skandinaviska filial och utökade sin personalstyrka genom att anställa ett större antal ingenjörer och utbildade fackarbetare för både interna och externa försäljningsavdelningar. Denna investering har gjort filialen väl förberedd för att genomföra strategin med en enda kontaktpunkt.

För att förbereda säljteamet ytterligare har WEG Scandinavia investerat i omfattande utbildningsprogram. Affärsutvecklingschefer har genomgått omfattande utbildning vid WEG:s anläggningar i Österrike och Portugal som omfattar olika produktsegment, inklusive motorer och frekvensomriktare.

Med pågående onlineutbildningar och support från tekniska experter säkerställs att säljteamen håller sig uppdaterade med den senaste utvecklingen, inklusive WEGmotion Drive-paketet.

WEGmotion Drives är ett integrerat paket som kombinerar motorer, växellådor, drivenheter och digitala lösningar för att förbättra tillverkningsanläggningens produktivitet. Detta initiativ ligger i linje med WEG:s åtagande att leverera tillförlitlighet, precision, kontroll, driftinformation och effektivitet till industrier.

”Vi har alltid prioriterat kundnöjdhet och tillgänglighet. Denna övergång återspeglar vårt engagemang för att bemöta föränderliga marknadskrav och ta itu med specifika branschkrav”, tillade Näzell. ”Vi räknar med att inte bara stärka vår position på marknaden, utan också att förbättra den övergripande kundupplevelsen i regionen.”

Mer information om WEGmotion Drives finns på webbplatsen.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-05-10
Utökar AI-flexibilitet över hybridmolnet10 år som VD
2024-05-09
Nyttja både plastens och metallens egenskaper
2024-05-08
RobotCenter Laxå säljer SvetsrobotstationCold forging via sourcing groups Upptäck InnovationenOlsons utökar produktkatalogen Belysning och indikering i samma lampa
2024-05-07
Industritorget expanderar Lasermaskiner för precision och effektivitet Låt oss integreraProtolabs utökar funktionaliteten RMS har allt för lagret
2024-05-06
Swecon erbjuder tilt­spinner för minigrävareInspodagen 2024 i TanåsABB utvidgar portföljenSvensk vindkraftexpertis eftertraktad i TysklandBOLIST Byggfest