SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Nytt koncept ska förbättra tillgängligheten

Och stärka relationer hos Wavin
Nu offentliggör Wavin sitt senaste tilltag för högre närvaro på den svenska marknaden och stärkta relationer mellan kund och säljare. Från och med den 16 maj har företagets VA-avdelning, som idag består av fyra regioner med varsin ansvarig utesäljare, utökats med en innesäljare per region. På så sätt kan Wavin erbjuda högre närvaro, snabbare rådgivning och en möjlighet för relationsbyggande även efter att en affär har gått i lås.

Från och med igår, den 16 maj, har Wavins kunder inom VA fått ytterligare en kontaktperson att lägga till i kontaktlistan. Som en ledande leverantör av VA-lösningar till bygg och infrastruktur känner Wavin ett ansvar att tillmötesgå sina kunders behov. Därför lanserar de nu ett nytt koncept där varje region – öst, väst, norr och söder – rustas med varsin innesäljare, som i samarbete med den existerande utesäljaren kommer att kunna erbjuda bättre och snabbare support och sälj.

Kompetens bygger trygghet
För Wavins kunder är regionsuppdelningen ingen nyhet. Men istället för att endast ha en utesäljare per region tillför Wavin nu extra resurser, vilket innebär att utesäljaren bildar ett tvåmannateam tillsammans med innesäljaren. Det stärker närvaron på marknaden och ger kunden möjlighet att alltid få prata med samma person – från ax till limpa.

- Varje regionteam består numera av två personer som kan fördela arbetet mellan sig och samarbeta på ett helt annat sätt än vad man kunnat tidigare. Det innebär att vi ökar vår närvaro och tillgänglighet på marknaden genom att rusta varje region med ytterligare en person, samtidigt som vi ger våra innesäljare möjligheten att komma närmare kunden i vardagen, öka sin kompentens och därmed bygga trygga relationer på ett helt nytt sätt, säger Mikael Gabrielsson, försäljningschef för VA hos Wavin.

Han fortsätter:
- Man bygger goda affärer på igenkänning och trygghet, så när kunden ringer sitt regionteam vet de exakt vilka som sitter på andra sidan luren.

Bransch som kräver närvaro
Genom att vrida om organisationen kommer Wavin inte bara att göra det enklare för kunden att få rätt hjälp vid rätt tidpunkt. Det ger också säljarna chansen att utöka sitt kompetensområde. Mikael Gabrielsson förklarar:
- Vi rustar våra team med personer som tidigare har suttit med innesälj och kundservice. Nu får de chansen att jobba mer aktivt med kunder, samtidigt som de fortfarande har kvar sitt kundserviceansvar. Vi vill att vår personal ska kunna utvecklas och jag tror att det här konceptet ger dem de rätta förutsättningarna för att öka sin kunskapsnivå om kund och marknad. Samtidigt får våra existerande utesäljare ett aktivt stöd i sin vardag. Detta innebär att vi kommer nå fler kunder snabbare. Det är win-win för alla parter.

Han avslutar:
- Det vi vet är att den här branschen kräver närvaro. Den kräver att man hela tiden håller sig i framkant, annars blir det lätt att man glöms bort. Precis som de flesta företag har vi haft tillfällen där vi inte har lyckats nå upp till våra mål gällande responstider, support eller tillgänglighet. Det vill vi ändra på och detta är ett led i att flytta fram våra positioner på marknaden. Signalen till marknaden och våra kunder är att vi är proaktiva och finns där för dem.

För ytterligare information, kontakta:
Jimmie Tideman | Marketing Team Leader, Wavin Sverige
T + 46 70 750 34 03 | E-mail: jimmie.tideman@wavin.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-09-09
Red Hat Enterprise Linux AI nu tillgänglig Felaktig konfiguration innebär riskHär får du köra berusad full(t) lagligt
2024-09-06
ISCAR QUICK-D-MILL Tillsammans på ProcessTeknik!Fördelarna med design Weld Defects - How to Fix Lack of Fusion QuicklyFörsta årliga utdelningen av "The Ownershift Prize"
2024-09-05
Nytt sortiment radarnivågivare YstaMaskiners nyhet för ökad klippkapacitetISCAR´s LOGIQ3CHAM-familj utökas 1KOMMA5° öppnar nordiskt showroomAntar gemensamt rollen som Newsecs VD
2024-09-04
Soft Touch AB i ett unikt samarbeteJordfelsbrytare Typ B 125APrecisionsmätning i mobila applikationerSå blev chiplets ny stand­ard i halvledarindustrin Söderberg & Haak välkomnar Terex Ecotecs
2024-09-03
EMC-Förskruvning i rostfritt stålUndvik fukt med SMC:s nya kondensdetektorArrangerar årets automationshändelseNy wifi-brygga till Yales Marknadstrenden för rostfritt stål