SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

Doggy marknadsledande på hundmat

Flest väljer det svenska originalet
Sveriges äldsta hundmatsproducent Doggy är nu marknadsledande i dagligvaruhandelns hundmatshyllor, enligt det globala analysföretaget Nielsen*. I 120 år har fabriken i Vårgårda producerat hundmat som utvecklats i takt med kundernas förändrade efterfrågan och behov.

Doggy har tillverkat hundmat i över ett sekel och merparten av tillverkningen sker på västgötaslätten, i orten Vårgårda. Djurmatsbranschen fortsätter växa, men konsumenternas behov förändras hela tiden. En utmaning som Sveriges största och äldsta hundfoderproducent Doggy lyckats möta genom ett brett sortiment av torr- och våtfoder samt hundgodis. Alla produkter med ett stort fokus på naturliga råvaror och välbalanserat näringsinnehåll. I år firar Doggy 120 år och kan nu även utropa sig som marknadsledande på hundmat.

– Vi ser att våra kunder blir alltmer medvetna och efterfrågar foder som är svensklagat, nyttigt och hållbart producerat. Vår fabrik ligger här i Vårgårda och det är viktigt för oss att jobba så lokalt och ansvarsfullt som möjligt. Vi på Doggy menar att vägen till hundens hjärta går via magen, och det tror jag att många hundägare håller med om, säger Lisa Müller, marknadschef på Doggy.

Från underdogs till marknadsledande – en resa på flera plan
Sedan 1903 har Doggy värnat om svenska hundar. På den 120 år långa resan har kunskapen och erfarenheten vuxit sig starkare och produktfamiljen större. Redan år 1955 lanserade Doggy sitt första helfoder för hundar och blev därmed först i Sverige att erbjuda produkten. För att kunna möta målgruppens differentierade behov, som ändras i takt med att hunden går från valp till senior, finns idag hundmat för alla tillfällen och stadier i livet.

– Vårt sortiment fortsätter växa, utan att vi tummar på innehållet. Samtliga produkter är utan tillsatt socker och innehåller naturliga råvaror som är noga utvalda av våra produktutvecklare som har stor kunskap om närings- och energiinnehåll utifrån till exempel ras och aktivitetsnivå, avslutar Lisa Müller, marknadschef på Doggy.

*Källa: NielsenIQ ScanTrack, DVH, Hundmat totalt, value sales ’000, Lastest 24 weeks 4w2023 32

Lisa Müller
Marknadschef Retail
lmuller@ppfeurope.com

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-08-29
EXO-T-22 från HiltiPFAS-fria smörjmedelNy teknik revolutionerar jordbruksbranschenNexer tilldelas fyrfaldigt ramavtalTrejons maskinkatalog för 2025 är här!
2024-08-28
Effektiv och stilren trapphusbelysningYale Linus L2En nödvändighet för proffs och hemmafixarenFrån idé till verklighetEn nödvändighet för dina grävskopor
2024-08-27
Prove Equipotential Bonding Flexibelt val för modern tillverkningEffektiva plasmaskärmaskinerNödvändiga för effektiva hydrauliska systemFörbättrad inomhusluft med Filtex
2024-08-26
Lindh Automation Celebrates 35 yearsFörsta Cometto i SverigeBilligaste hemförsäkringenEfterlängtad premiär hos SweconSveriges Industriella Arv
2024-08-23
PROFIBUS diagnostic tool "PB-Q One" Effektiva elverk och belysningsmasterFejkad podcast bakom nätfiskekampanjIfö Electric fyller 90 årSäkrar fossilfri uppvärmning