SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden

AkzoNobel stärker sitt engagemang

För hållbarhet och expanderar i Norden
AkzoNobel Vehicle Refinishes fortsätter sitt långvariga engagemang för att stödja sina kunder genom att erbjuda ett brett utbud av utbildningskurser, som har sett ett växande intresse de senaste åren. Som en del av sin bredare tillväxtstrategi omstrukturerar företaget sina verksamheter för att stärka sin närvaro på de skandinaviska marknaderna. Denna förändring syftar till att avsevärt förbättra kundupplevelsen och bidra till att öka lönsamheten för deras verksamheter, både nu och i framtiden.

"Vår utvecklingsstrategi bygger på en heltäckande strategi som fokuserar på att implementera hållbara, energieffektiva lösningar och banbrytande teknologier," säger Tobias Ekenhem, Vehicle Refinishes Premium Sales Manager för Norden. "Vårt mål är att minska CO2-utsläppen samtidigt som vi ökar lönsamheten inom hela branschen."

AkzoNobel är stolta över att vara det första företaget inom färg- och ytbehandlingsindustrin som offentligt satt upp mål för koldioxidminskning, med ett åtagande att minska utsläppen med 50 % fram till 2030 i hela värdekedjan. Företaget levererar hållbara lösningar för bilfärgsindustrin, med produkter och processer som minimerar miljöpåverkan, minskar vatten- och energiförbrukningen och inkluderar förnybara råmaterial. Detta djärva initiativ sätter ett exempel för andra i branschen och visar företagets orubbliga engagemang för miljöansvar.

I linje med sin tillväxtstrategi är AkzoNobel glada att kunna meddela tillskottet av Bartek Rosinski till Vehicle Refinishes Nordics-teamet som Business Development Manager. Bartek började i juli och kommer att leda flera nyckelinitiativ, inklusive hållbarhetsförbättringar, utveckling av affärsrelationer och partnerskap med exempelvis försäkringsbolag.

Bartek har omfattande affärserfarenhet från sin tid på Volvo Car Group, där han arbetade inom områden som produktutveckling, upphandling, teamledning, kostnadsoptimering, eftermarknadsservice och kundrelationer inom detaljhandeln. Hans djupa förståelse för bilsektorn, uppbyggd genom arbete på globala marknader, EMEA-regionen och lokala verksamheter, kommer att vara avgörande för att hjälpa AkzoNobels kunder att driva mer hållbara och effektiva operationer.

"Bilindustrin genomgår en betydande transformation," säger Bartek Rosinski. "Vi ser en omdefinierad roll för återförsäljare, nya affärsmodeller och en stor outnyttjad potential inom eftermarknadsservice, särskilt när den hanteras på ett hållbart sätt. Min senaste erfarenhet inom globala detaljhandelsoperationer och hållbar eftermarknadsservice har visat mig vikten av att fokusera på kundupplevelsen, som börjar med att förstå deras unika behov."

Med denna strategiska utnämning och pågående hållbarhetsinitiativ är AkzoNobel väl positionerat för att driva innovation och ledarskap i Norden, samtidigt som företaget stödjer sina kunder i deras resa mot en mer hållbar framtid.

SENASTE NYTT

- Nyheter inom industrivärlden
2024-09-30
Betydelsen av lokala aktörer för återvinning Cat och Komatsu reservdelar Pilotprojekt visar på stora möjligheter Fem år för Swerocks ECO-Betong Anders köpte Sveriges första Volvo EC500
2024-09-27
Tillverkning och kvalitetssäkring SVEAT instiftar ett nytt stipendium QNAP lägger till Airgap+Pagero utnämnd till en ledareViktigaste utmaningarna med regelefterlevnad
2024-09-26
Marknadens bästa stångstål Automatiserad lösning Bättre sikt och säkrare arbetsplats Bosch Professionals första 18V-cirkelsågUnik miljömärkning lanseras
2024-09-25
Lasermoduler inom träindustrinLG rekryterar ny säljchef Volvo CE förser grävmask­iner med hybridteknikNya korkbaserade membran Högpresterande hydrauliska lösningar
2024-09-24
Kulventiler för högtrycks­applikationer med vätgasJernbro och Veltec ledande leverantörerRätt val av reklammaterialLanserar Intergraph Smart® 3D Version 14 ServiceNow har ingått nytt samarbete